Kismama fogápolás és tanácsadás

Kismama fogápolsá

A várandós és szoptató kismamák fogorvosi szempontból a veszélyeztetettebb csoportba tartoznak.

• A terhesség alatt megváltoznak az étkezési szokások, zavart szenved a vitaminháztartás, csökken a nyál kalcium és foszfor tartalma, a hányinger hatására a fogápolás háttérbe szorul.
  • A terhességi hormonok hatására a szájüregben is változások következnek be. A fogíny nyálkahártyája elvékonyodik, a nyál antibakteriális semlegesítő hatása csökken, több baktérium és lepedék telepszik meg, melynek hatására az íny vörös és duzzadt lesz, fogmosáskor vérzés lép fel. Ezt nevezzük fogínygyulladásnak.
  • A fogínygyulladás a várandóság második és harmadik trimeszterére jellemző, a kilencedik hónap végére lassan visszahúzódik, a szervezet felkészül a baba világra jöttére.
  • A kezeletlen fogínygyulladás súlyosabb problémákhoz vezethet. A gyulladt íny eltávolodik a fog felületétől, ezáltal egy tasakot létrehozva, melyben könnyebben rakódik le a lepedék és szaporodnak el a baktériumok.
  • A fogínygyulladás mellett, szintén megnő a fogszuvasodás esélye, a megváltozott vitaminháztartás zavara miatt.
  • A terhesség során a fogak ápolása még fontosabb, lehetőség szerint minden étkezés után, legalább egy szájöblögetést végezzünk és különösen lefekvés előtt mossuk meg fogainkat, használjunk naponta egy alkalommal fogselymet.
  • Fogkeféből a puha sörtéjűt részesítsük előnyben, és fogkrémből válasszunk gyógynövény hatóanyagot tartalmazót, mely az ínyt is megvédi.
  • A kismamák fogászati beavatkozásai – az első és utolsó három hónap, valamint röntgenfelvétel kivételével – elvégezhetőek.
  • Sok szeretettel várjuk rendelőnkben a hozzánk érkező kismamákat, ahol további hasznos szaktanácsokkal várjuk!
  • A fogászati ellenőrzést 3 havonta javasoljuk!