K-Sze-Cs: 14.00-20.00

K-Sze-Cs: 14.00-20.00

Fogkőeltávolítás: ultrahangos depuratorral-polírozás

(AIR flow bikarbonát v.glicin alapú profilaxis porral)

Fogkőeltávolítás- érdi fogászat

Ultrahangos fogkő eltávolítás

• A nem megfelelő fogmosás következtében a fogakon és a fogközökben  maradt lepedék, idővel fogkővé alakul. A fogkő ínygyulladáshoz, majd fogágybetegséghez vezethet, melynek velejárója a csontpusztulás, a fogak kilazulása, elvesztése.

Lokalizációját tekintve két csoportra lehet osztani:

• Fogfelszínen elhelyezkedő fogkő – szabad szemmel jól látható, esztétikai szempontból felhívja a páciensek figyelmét. Az íngyulladásban játszik főbb szerepet.
  • Fogíny alatt elhelyezkedő fogkő – szabad szemmel nem látható, ezért nagyon veszélyes. A fogágybetegség kialakulásában és fenntartásában játszik szerepet.
  • A fogkő eltávolítást ultrahangos depurátorral végezzük. Ez jelenleg hazánkban a legkíméletesebb eltávolítási mód. Az ultrahangos depurátor, ahogyan a nevében is szerepel, ultrahangos impulzusokat bocsájt ki, melynek hatására a készülék működő vége apró rezgéseket végez. A rezgések hatására, a fogkövek a zománc károsítása nélkül lepattannak a fogfelszínről, egyenetlen felszínt hagyva hátra.
  • A fogkő eltávolítás a legtöbb esetben nem vagy csak enyhe kellemetlen érzéssel párosul, de a páciensek érzékenysége nagyon eltérő, mely nagyban függ a fogkő elhelyezkedésétől és mennyiségétől.
  • Az ínyre túlzottan rárakódott fogkő  eltávolítása során, szabaddá tesszük az addig takarásban lévő fognyakat, ezzel megnövelve a különböző ingerek intenzitását.
  • Nagy fájdalom esetén az orvos adhat érzéstelenítőt, de ebben az esetben a fogkőkezelés 4 alkalmon keresztül tart.
  • A professzionális szájhigiénés kezelést kiegészítjük egy ún. Air-flow kezeléssel, melynek során vízzel kevert, porlasztott só szemcséket szórunk nagy sebességgel a fog felszínére, ezzel is tökéletesebbé téve a  fogelszíneződések és fogkövek eltávolítását.
  • A fogkő eltávolítás után, speciális pasztával, és polír kefével vagy koronggal, simára polírozzuk a  kezelt fogfelszíneket, ezzel meggátolva a fogkő újbóli, gyors lerakódását.
  • Természetesen ez nem helyettesíti, a megfelelő szájhigiénét, a helyes táplálkozási szokásokat, ill. az egyén adottságokat pl. (nyál összetétel).
  • A beavatkozást általában érdemes 6 havonta elvégeztetni, de mivel a fogkő kialakulása és mennyisége egyénileg eltérő, minden esetben a kezelőorvosok által előírt időpontban kell elvégeztetni.

Tisztelt Páciensek!

A rendelési idő megváltozik 2022 május 1 és 2022 szeptember 30 között. Új: K-Sze-Cs: 14:00-20:00. BEJELENTKEZNI TELEFONON LEHET A RENDELÉS IDEJE ALATT!

Kérjük olvassa el a COVID-19-re vonatkozó tájékoztatónkat.

Az eltelt hosszú idő alatt, a kialakult rendkívüli helyzet miatt, műszaki fejlesztéssel - és a még szigorúbb infekciókontroll betarthatóságának érdekében - számos újítással felkészítettük rendelőnket. A beruházásra azért volt szükség, hogy Önök és a Rendelő dolgozói a legnagyobb biztonságban legyenek. Szigorú Eljárásrendet követünk, amit Az EMMI Egészségügyi Szakmai Kollégium Fog- és Szájbetegségek Tagozata adott ki a fogászatok újraindítása kapcsán.

A sürgősségi fogászati beavatkozásokon kívül kizárólag előzetes időpont egyeztetés után fogadhatjuk.
Az előzetes telefonos/online( ld.infografika) konzultáció, általános és COVID-19 triázsolás szükséges, egyrészt a fogászati beavatkozás szükségességének, módjának meghatározása, illetve a COVID-19 gyanújának kizárása érdekében.
Részletes telefonos/online tájékoztatást adunk, hogy milyen óvintézkedéseket kell betartania majd érkezéskor a fogászati váróban, illetve a kezelőhelyiségben.
Kérjük, hogy a megbeszélt időpontra pontosan, és gyermekek, gyámság alatt állók, valamint önmagát ellátni korlátozottan képes személyek (pl. nagyon idős páciens) kivételével, kísérő nélkül érkezzen.
A váróba érkezéskor Önnek (és esetleges kísérőjének) maszkot kell viselnie, ezután (és esetleges kísérőjének) kézmosást/kézfertőtlenítést kell végeznie.
A váróba érkezéskor ismételt triázsolás szükséges a COVID-19 fertőzés irányában (testhőmérséklet mérése, anamnézisre, tünetekre ismételt rákérdezés a SARS-CoV-2 okozta fertőzés gyanújának kizárása céljából)
Amennyiben a magas testhőmérséklet, a beteg légúti panaszai és tünetei vagy a kérdőív alapján magas COVID kockázat valószínűsíthető, az eddigi eljárásrendnek megfelelően csak sürgősségi beavatkozás végezhető, minden más beavatkozást lehetőség szerint el kell halasztani és a beteget a háziorvosához kell irányítanunk.

COVID gyanús személyeknél tervezett beavatkozásra csak COVID PCR negatív eredmény birtokában kerülhet sor.

Szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a járványhelyzet miatt „izolációs és fertőtlenítési protokollt” kell betartani, mely többletköltséggel és többletidővel jár.

KÉRDŐÍV LETÖLTÉS ITT