Gyökérkezelés és gyökértömés

Tökéletes gyökértömés, fájdalommentes gyökérkezelés

Gyökérkezelés és gyökértömés

• A gyökérkezelés leggyakoribb oka, hogy a mélyre terjedt fogszuvasodás következtében kialakult baktériumos fertőzés eléri a fogbélkamrát.
  • Amennyiben a gyökércsatorna fertőződött, a fogak belsejében található erek és idegek a gyulladás és fertőzés miatt begyulladnak, gázok termelődnek, melyek nyomást fejtenek ki a fog belsejére.
  • A begyulladt fogbél vagy hirtelen /akutan/ jelentkező elviselhetetlen éles, hasító fájdalommal jár, amely állandósulhat, vagy lassan elhal. Mindkét esetben gyökérkezelés szükséges.

Gyökérkezelés során a fog teljes belső tartamát kitisztítjuk:

• a fogbél /pulpa/ tartalmát eltávolítjuk
  • a csatornát vagy csatornákat sterillé tesszük /baktériumokat, gyulladásos termékeket stb. eltávolítjuk, a fogbélüreget speciális anyaggal légmentesen lezárjuk/

Gyökérkezelés menete:

• Röntgenfelvétel készítése a panaszos fogról
  • Érzéstelenítés
  • A fog koronai részét kitisztítjuk, szuvasságot eltávolítjuk
  • Feltárjuk a fogbélkamrát, megkeressük a gyökércsatornákat
  • Meghatározzuk a gyökércsatorna hosszát /kézi vagy gépi műszer segítségével/
  • Kitisztítjuk a fogbélkamrát és a gyökércsatornákat /több kezelés is szükséges lehet/
  • Fertőtlenítjük a gyökércsatornákat
  • Szükség esetén /ha több kezelés szükséges/, fertőtlenítő, gyulladás csökkentő pasztával ideiglenesen lezárjuk a fogat, megakadályozva a felülfertőződést a következő kezelésig
  • Gyökértömés elkészítése / a gyökértömés a fog üregét teljesen kitölti, ezáltal a gyökércsatornákat elzárjuk a külvilágtól/
  • Röntgen készítése
  • Fedőtömés vagy fogpótlás készítése
  • A gyökérkezelés után előfordulhat, hogy 1-2 napig érzékeny a fog, de ez ilyen esetben természetes, mert a gyulladásnak idő kell, hogy megszűnjön. Az esetek többségében a gyökérkezelés után panaszmentessé válik a kezelt fog.
  • Makacs eseteknél az Ilase sebészeti lézer segíthet.

Gyökértömés

• A gyökérkezelés utolsó lépése a gyökértömés.
  • Kizárólag panaszmentes fognál végezhető el, a gyökércsatornák tökéletes kitisztítása és fertőtlenítése után.
  • A jó gyökértömés falálló, teljesen kitölti a fog gyökércsatornáját, és tartós zárást biztosít.
  • A gyökértömés után intraorális rtg felvételt készítünk a fogról, hogy meggyőződjünk munkánk sikerességéről.
  • A gyökértömés után előfordulhat pár napig érzékenység, de ha szokatlan duzzanatot, heves fájdalmat érzünk, mielőbb keressük fel fogorvosunkat.
  • A gyökértömött fogak rendszeres orvosi vizsgálata szükséges.